Анотація


Анотація
на матеріали досвіду роботи
 «Розвиток творчої  активності
молодших школярів
шляхом упровадження  сучасних педагогічних технологій
у освітній процес»
учителя початкових класів
Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Бердянської міської ради Запорізької області
Попової Наталі Анатоліївни
Досвід Попової Н. А. з теми: «Розвиток творчої  активності молодших школярів шляхом упровадження  сучасних педагогічних технологій у освітній процес» базується на науково-методичному фундаменті, містить передові педагогічні ідеї, власні знахідки й напрацювання.
Досвід – раціоналізаторський,  відзначається оригінальним підходом до його впровадження саме в початковій школі, забезпечує підвищення якості освіти й високі результати навчальної діяльності.
Життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної, на відміну від людини-виконавця, самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення. Для забезпечення успішності людини необхідно розвивати творчу активність у молодшому шкільному віці – найбільш сприятливому періоді для формування позитивної мотивації до навчання та розвитку креативності.
У навчанні та вихованні дітей необхідно сприяти формуванню самостійності мислення й винахідництва, адже розум людини розвивається тільки в дії. Найхарактерніші тенденції цього процесу проявились у специфіці тих педагогічних технологій, які, спираючись на відповідні теоретичні основи, набули яскраво вираженої компетентнісно орієнтованої спрямованості (система комплексів виховної дії; методика стимулюючих ситуацій у концепції педагогічного стимулювання; широке використання засобів емоційно-вольового впливу тощо).
Робота висвітлює особливості розвитку творчої активності дітей молодшого шкільного віку, умови, які необхідно створювати  для розвитку творчості та інтелекту молодшого школяра. У досвіді  розглядаються шляхи й засоби формування творчої активності школяра, окреслені можливості навчально-виховного процесу щодо реалізації творчого потенціалу молодших школярів.
 У даній  роботі продемонстровано шляхи  формування таких особистісних характеристик учнів, як активність, ініціативність, здатність до самостійної постановки цілей, упевненість у собі.
Матеріали педагогічного досвіду містять теоретичні обґрунтування проблеми; результати досліджень, що стосуються нових педагогічних технологій;  розробки уроків, дидактичних та методичних матеріалів; сценарії позакласних заходів, авторські розробки «Програма практичного курсу з художньої праці «Уява та фантазія» та «Методичні рекомендації «Розвиток творчої уяви молодших школярів». Програма практичного курсу з художньої праці була опублікована  в журналі "Відкритий урок" (№9, 2011) та названа однією з кращих робіт на І Всеукраїнському конкурсі від Інституту обдарованої дитини НАПН України "Творчий учитель - обдарований учень"у 2012 році.
Діяльність учителя з вищеозначеної науково-методичної проблеми має позитивні результати. Рівень навченості та вихованості кожного учня протягом останніх років максимально відповідає їх природним задаткам та здібностям. Вихованці Наталі Анатоліївни щорічно посідають призові місця в предметних олімпіадах, беруть активну участь і досягають високих результатів у Всеукраїнських інтерактивних конкурсах «Колосок», «Кенгуру», «Таланти твої, Україно»; Міжнародних творчих конкурсах: «Південний полюс», «Апельсин» тощо; вони є активними учасниками позакласних заходів з навчальних предметів.
Даний досвід має загальнометодичний рівень практичної значущості. Його результати стійкі й стабільні. Використання запропонованої методики сприяє підвищенню мотивації кожного учня до засвоєння  теоретичних знань та практичних умінь; розвитку в школярів компетентності продуктивної творчої діяльності.

Матеріали досвіду можуть бути використані вчителями загальноосвітніх шкіл та керівниками гуртків закладів позашкільної освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар