Анотація
на матеріали досвіду роботи
«Розвиток творчої активності
молодших школярів
шляхом упровадження сучасних педагогічних технологій
у освітній процес»
учителя початкових
класів
Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Бердянської міської ради Запорізької області
Попової Наталі Анатоліївни
Досвід Попової Н. А. з теми: «Розвиток творчої активності молодших школярів шляхом
упровадження сучасних педагогічних
технологій у освітній процес» базується на науково-методичному фундаменті,
містить передові педагогічні ідеї, власні знахідки й напрацювання.
Досвід – раціоналізаторський, відзначається
оригінальним підходом до його впровадження саме в початковій школі, забезпечує
підвищення якості освіти й високі результати навчальної діяльності.
Життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної,
на відміну від людини-виконавця, самостійно мислити, генерувати оригінальні
ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення. Для забезпечення успішності людини
необхідно розвивати творчу активність у молодшому шкільному віці – найбільш
сприятливому періоді для формування позитивної мотивації до навчання та розвитку
креативності.
У навчанні та вихованні дітей необхідно сприяти формуванню самостійності
мислення й винахідництва, адже розум людини розвивається тільки в дії. Найхарактерніші
тенденції цього процесу проявились у специфіці тих педагогічних технологій,
які, спираючись на відповідні теоретичні основи, набули яскраво вираженої компетентнісно
орієнтованої спрямованості (система комплексів виховної дії; методика
стимулюючих ситуацій у концепції педагогічного стимулювання; широке
використання засобів емоційно-вольового впливу тощо).
Робота висвітлює особливості розвитку творчої активності дітей молодшого
шкільного віку, умови, які необхідно створювати
для розвитку творчості та інтелекту молодшого школяра. У досвіді розглядаються шляхи й засоби формування творчої активності
школяра, окреслені
можливості навчально-виховного процесу щодо реалізації творчого потенціалу
молодших школярів.
У даній роботі продемонстровано шляхи формування таких особистісних характеристик
учнів, як активність, ініціативність, здатність до самостійної постановки цілей, упевненість у собі.
Матеріали педагогічного
досвіду містять теоретичні обґрунтування проблеми; результати досліджень, що стосуються нових педагогічних
технологій; розробки уроків, дидактичних та методичних матеріалів; сценарії позакласних заходів,
авторські розробки «Програма практичного курсу з художньої праці «Уява та
фантазія» та «Методичні рекомендації «Розвиток творчої уяви молодших школярів». Програма
практичного курсу з художньої праці була опублікована в журналі "Відкритий урок" (№9,
2011) та названа однією з кращих робіт на І Всеукраїнському конкурсі від
Інституту обдарованої дитини НАПН України "Творчий учитель - обдарований
учень"у 2012 році.
Діяльність учителя з
вищеозначеної науково-методичної проблеми має позитивні результати. Рівень навченості та
вихованості кожного учня протягом останніх років максимально відповідає їх природним задаткам та здібностям. Вихованці Наталі Анатоліївни щорічно посідають
призові місця в предметних олімпіадах, беруть активну участь і досягають
високих результатів у Всеукраїнських інтерактивних конкурсах «Колосок», «Кенгуру», «Таланти
твої, Україно»; Міжнародних
творчих конкурсах:
«Південний полюс», «Апельсин» тощо; вони є активними учасниками позакласних заходів з навчальних
предметів.
Даний досвід має
загальнометодичний рівень практичної значущості. Його результати стійкі й
стабільні. Використання запропонованої методики сприяє підвищенню мотивації кожного учня до засвоєння теоретичних знань та практичних умінь; розвитку в школярів компетентності
продуктивної творчої діяльності.
Матеріали досвіду можуть
бути використані вчителями
загальноосвітніх шкіл та керівниками гуртків закладів позашкільної освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар